Акциите на Nintendo понижиха стойността си в Токио, след като дебютът на мобилната игра „Super Mario Run” беше посрещнат хладно. Цената на книжата падна със 7,1% в понеделник, с което поевтинява с над 11% от дебюта на играта миналата седмица. Партньорът на Nintendo – DeNA, който ѝ помогна да разработи играта, пък отчита 14% понижение на стойността на акциите си за същия период, пише Bloomberg.
Предполагаше се, че появата на “Super Mario Run” трябва да е повратен момент за Nintendo, тъй като това е първият ѝ самостоятелен опит в сферата на мобилните игри. Но играта, която засега е достъпна само за устройства на Apple, има близо 50 хил. отзива в американския App Store със среден рейтинг от две звезди и половина от общо пет. Това е сред най-слабите резултати на игрите с най-голям брой сваляния и е под тези на други популярни игри за смартфон, като „Clash Royale” и „Candy Crush Saga”.
Освен това Nintendo беше критикувана и за цената на играта. “Super Mario Run” е безплатна за сваляне и може да се играе безплатно само първите три нива, но пълната версия изисква плащането на 10 долара. „Очакванията на инвеститорите бяха много големи“, коментира Хидеки Ясуда, анализатор в Ace Research Institute. “Има много хора, които пишат в App Store, че „Super Mario Run” не е особено забавна. Може би очакванията бяха прекалено високи“. "Super Mario Run” включва един от най-известните герои на компанията. Пускането на играта е първият тест за това какво може да постигне японският разработчик на игри, след като години наред избягваше пазара на мобилни игри. Въпреки че Nintendo подсказа какво може да направи с успеха на „Pokemon Go”, тази игра беше създадена само отчасти от нея.
Сега обаче „Super Mario Run” е предимно нейна разработка, с малко помощ от DeNA. Очакванията към компанията бяха доста големи още от обявяването на решението на Nintendo да се насочи към мобилните игри, което се случи през март 2015 г.
Автор: Ралица Солакова